wat een kou, dat betekent.. Shoppen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu wat een kou, dat betekent.. Shoppen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

wat een kou, dat betekent.. Shoppen!

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

16 September 2016 | Peru, Cuzco

Vandaag was de zon verstopt, vanaf het moment dat mijn les was afgelopen. Anders dan in Nederland en veel andere plaatsen, is het hier dan ook meteen echt koud. Ik geloof dat het niet veel warmer geweest is dan 15 graden. En ik heb maar 1 dik vest en 2 dikke truien ingepakt, die weer iets te warm zijn voor dit weer. Heel vervelend, maar dan gaan we maar even winkelen... Gelukkig, aangezien ik nog steeds het centrum niet alleen gevonden krijg, is er vlakbij mijn huis een heel leuk 2-delig winkelcentrumpje, waarschijnlijk meer voor lokale mensen, maar ik kon er ook goed slagen. Een jasje, een vestje, een shirt met mouwtjes en nog wat dingen rijker, en naar verhouding maar weinig geld armer (toch te veel voor een arme reiziger, maar oke ;) ), kon ik voldaan terug naar huis keren. Afdingen doen ze hier wel, maar ik geloof dat ik er niet zo goed in ben. 5-10 sol was al wat ik er bij ieder kraampje vanaf kreeg, en dat staat gelijk aan maximaal 3 euro... Maarja aan de andere kant, als je de prijzen hier in euro's hoort, stelt het echt niks voor. In soles echter, krijg ik iedere keer een hartverzakking als ze de prijs noemen.

Nouja, ik ben in ieder geval weer helemaal klaar voor de kou. En dat kwam goed uit, want 's avonds was er quiznight op school, waar het over het algemeen ook niet warm genoeg is voor een hemdje, en om daar nou iedere keer in mijn oude sweater aan te komen staat ook zo raar. Nu staat me over 1/2 weken wel een uitdaging te wachten; hoe ga ik dit in mijn rugzak krijgen? Die zat al bijzonder vol toen ik vertrok, er is eigenlijk geen ruimte voor extra spullen... Bij iedere aankoop was ik na aan het denken over wat ik achter ging laten, maarja je spullen na 3 weken achterlaten op een reis van 3.5 maand is misschien niet het beste idee. Toch zal ik over 1/2 weken van mijn gastgezin over moeten huizen naar een hostel of een appartement bij de school, ik ben benieuwd of dit een succes zal worden. De tijd zal het leren he. Anders wordt het gewoon heel erg veel laagjes dragen, in de brandende zon. Waarom ook niet. Wat een struggles hier zeg, was ik maar gewoon gaan studeren, dan had ik hier allemaal niet over na hoeven denken. Haha. Not. Ondanks dat ik de hele dag door in gedachten in de weer ben met geld, ruimte in mijn backpack en plannen plannen plannen, bevalt het me allemaal wel. Ik denk er nog maar even niet overna dat ik met Kerstmis alweer thuis zit, daar krijg ik grijze haren van...

Met mijn aangevulde garderobe kan ik er in ieder geval weer een tijdje tegenaan, en daarbij ga ik dit weekend voor het eerst gebruikmaken van een lavanderia, winkeltjes waar je kleding gewassen wordt. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken, helaas zal ik er niet aan ontkomen.. Iedereen die er wel ervaring mee heeft, ruikt een keer aan de kleding die diegene op dat moment aanheeft en trekt een vertwijfeld gezicht: het is wel goed, wel oké, iets in die richting. Ik hou mijn hart vast.

  • 17 September 2016 - 20:58

    Mama :

    Hoi lieverd ik zou het probleem oplossen met het kopen van een goedkope tas dan hoef je nog niks achter te laten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 112766

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: