Juffrouw Sharon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Juffrouw Sharon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Juffrouw Sharon

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Vanavond moet ik mijn eerste Engels les gaan geven, aan de 2 vrouwen van het cafétje naast de school. Een beetje spannend vind ik het wel. Maar eerst zullen de gewone dingen gedaan moeten worden; wakkerworden, opstaan en vluchtig even genieten van de zon, die er op het moment nog maar best schaars is. Je merkt dat het hier tegen de regentijd aan begint te lopen (ook al is dat pas in december), het regent en onweer hier nu zeker wel 3 keer per week. En dan te bedenken dat mijn eerste 2 weken volledig regenloos geweest waren. Die goeie ouwe tijd.. En daarna op naar mijn project, ik ben benieuwd wat me nu weer te wachten staat. En dat was eigenlijk best positief deze keer. Na een tijdje te hebben geborduurd (als het dat is wat we doen), was ik er eigenlijk wel weer klaar mee, aangezien ik nog steeds geen talent lijk te hebben voor deze werkzaamheden. En net op dat moment waren twee meisjes aan het strugglen met hun wiskundehuiswerk. Nou laat dat nu net mijn beste vak geweest zijn op school (of niet maar de basis is niet zo moeilijk), dus daar gingen we dan; het principe breuken uitleggen in het Spaans, en hoe je ermee rekent. Toch weer een extra uitdaging in het Spaans, but nothing is impossible. Een van de twee meisjes gaf het al vrij snel op, ze had geloof ik niet het gevoel dat ik het probleem begreep. De ander heb ik echt wel echt kunnen helpen, bijvoorbeeld door haar te laten inzien dat het vereenvoudigen van breuken altijd hetzelfde spelletjes is, of het nu normale getallen zijn of heel grote. Dus voelde ik me vandaag voor het eerst echt productief daar. In deze mood ging ik dan ook door naar de Engelse les, met een uurtje pauze thuis om te eten. Mijn les keurig voorbereid, onderweg naar huis schriftjes en pennen gekocht, ik kan er helemaal tegenaan. De eerste les is wel nog wat lastig om degelijk voor te bereiden en uit te voeren, ik had namelijk geen idee van het niveau van de meiden. Ik ben ervan uitgegaan dat ze nog helemaal bij de basis moesten beginnen, maar dat is niet het geval. Ze weten al meer dan ik dacht, dus dat is handig. Uiteindelijk, na een inleiding en wat eerste zinnetjes te hebben besproken e.d. zijn we het verhaal van Assepoester in het Engels gaan lezen en bespreken. Erg leuk om te doen allemaal.

Na de les ben ik nog eventjes aangesloten bij de salsales van de school, eigenlijk een patjatta(?)les en zelfs dat was nog leuk ook. Dansend met een Engelse man van in de 40 die goed kan leiden, had ik nog bijna het gevoel dat het er goed uitzag ook :). Ja je maakt hier de raarste dingen mee zo. Na de les was het nog even tijd om de discotheken op te zoeken, om om half 5 doodmoe mijn bed in te kruipen. Morgen wordt een zware dag, aangezien mijn wekker op 7 uur staat voor de Engelse les.

  • 08 Oktober 2016 - 22:42

    Yolanda Van Ede:

    Goed bezig juffie!

  • 08 Oktober 2016 - 23:20

    Annemarie:

    Goed bezig Sharon! Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! X

  • 08 Oktober 2016 - 23:19

    Annemarie:

    Goed bezig Sharon! Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 112837

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: