En weer wat overwonnen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu En weer wat overwonnen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

En weer wat overwonnen

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Het feest is officieel afgelopen, alles is opgeruimd, dus dat betekent dat de normale werkzaamheden weer gaan beginnen. Dat houdt in: een stukje stof, naald en draad en borduren maar. En ik kan het gewoon niet. Dus dat is een groot succes 3 uur per dag. Gelukkig kan ik ooit wel leuk praten met de meisjes, dat maakt het beter, en de wandeling ernaartoe is wel leuk. Maar ik geloof wel dat ik binnenkort iets ga proberen te veranderen, want dit is nu niet echt iets waarbij ik me nuttig voel, en dat is wel de bedoeling bij iets dergelijks. Als ik niet zou komen, zouden ze hetzelfde doen en zou de 'productie' er niet eens onder lijden, want ja ik ben nog steeds bezig met mijn eerste bloemetje :). Wat zal ik trots zijn als het afis..
Vanavond was het weer eens tijd om te gaan voetballen en ondanks dat ik al 3 of 4 keer de kans en intentie heb gehad om mee te doen, is het er nog steeds niet van gekomen. Ook deze keer is het niet doorgegaan, deze keer omdat het veld niet beschikbaar was. Jammer, maar oké dan gaan we voor een nieuwe planning. Dat hield in kennismaken met echte Argentijnse thee, en de manier van drinken ervan, waar ik even aan moest wennen. Het komt op het volgende neer; ze maken een thermoskan met thee en hebben een klein bekertje met een soort rietje. Dat bekertje wordt volgeschonken en door een persoon leeggedronken (echt in no-time, bijna kokend water gieten ze zo weg). Daarna wordt het bekertje opnieuw volgeschonken en mag de volgende het leegdrinken, enz. Nou, zo dus. Even een schok voor me. Ik was ook de enige die er wel ongeveer 5 minuten over deed om een klein bekertje leeg te drinken en nog heb ik geloof ik iedere keer mijn mond verbrand. De rest had binnen een halve minuut alles op, keer op keer. De thee is niet zoet, eerder bitter, maar na het eerste bekertje wen je er wel aan.
Ik heb mezelf verbaasd met dit tafereel en dat gebeurt vaker op het moment. In Nederland is eten delen op wat voor manier dan ook absoluut niet mogelijk voor me. En hier moet ik wel. Dusja, knopje omzetten en doorgaan. Al zal het nooit een hobby van me worden, maarja zo leer je wel nog eens dingen kennen en dat is toch zo ongeveer waarvoor je op reis bent (ben ik bang ;) ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 112823

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: