Spanning en sensatie op de zondagmiddag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Spanning en sensatie op de zondagmiddag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Spanning en sensatie op de zondagmiddag

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

23 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Zondagmiddag, de plannen zijn om met de groep naar het voetbalstadion te gaan om een regionale wedstrijd te bekijken. Rond 2 uur werd ik wakker, om half 4 begon de wedstrijd, dat zou op zich te doen moeten zijn. De plannen waren even lunchen en dan als ik op tijd was zou ik gauw naar de voetbalwedstrijd gaan. Helaas was ik even vergeten dat het hier normaal is om uitgebreid te lunchen, dat betekent eerst boodschappen doen, dan zeker een uur eten bereiden en dan lekker genieten van een warme maaltijd. Dat hebben we dus ook gedaan, maarja voordat ik begon aan de eerste groente snijden was het al 3 uur, en dus zou ik de voetbalwedstrijd nooit meer halen. Nouja dan maar lekker rustig aan doen he. Na het eten hebben we nog het einde van een in het Spaans nagesynchroniseerde Fast & Furious en James Bond gekeken, wat de geloofwaardigheid toch wel lichtelijk omlaag haalt, maar wel leuk om een keer te zien en weer een goede oefening natuurlijk. Daarna was het toch echt tijd om nog even bij te komen van al deze inspanning, eten koken en opeten is erg zwaar soms. Dus terwijl iedereen in de kou bij de voetbalwedstrijd zat, lag ik lekker in bed met mijn ogen dicht, wat een leven hier. De wedstrijd was blijkbaar wel oke, maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het voor iemand met barweinig interesse in voetbal toch niet heel bijzonder is. Daar komt nog bij dat het hier altijd koud is en dat het op een gegeven moment zachtjes is gaan regenen, waardoor ik me niet heel vervelend voelde dat ik het heb moeten missen. Om 8 uur waren er bij ons thuis gasten om te eten, ter afscheid; een Israelische vriend en een Nederlandse. Daar hebben we nog even mee bij kunnen kletsen, aangezien de ene een week in het ziekenhuis had gelegen en de ander een week in Bolivia was geweest, wat ik wel op prijs stelde, aangezien ze allebei weer op het punt stonden te vertrekken. Na het grote afscheid, waarbij we afgesproken hebben morgen nog te gaan lunchen, dus overleefden we dit 'afscheid' nog wel, was het tijd voor een bakje koffie in de stad, en daarna lekker degelijk weer mijn bedje in.

  • 09 November 2016 - 00:24

    Mama :

    Hoi Sharon leuke blog gelezen op Curaçao liefs mama

  • 11 November 2016 - 09:20

    Bianca Molenaar:

    Keep up the good work met je blogs Sharon!
    Leuk om te te volgen!
    Kus uit inmiddels ook een nat en koud Nederland:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 112760

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: