Zaterdag voor vertrek - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Zaterdag voor vertrek - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Zaterdag voor vertrek

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

19 November 2016 | Peru, Cuzco

Ondertussen weet ik zeker dat ik dinsdag wegga, ik wil niet nog een hele week wachten, 2 maanden Cusco is wel zat. Dat betekent, nog harder op zoek naar de laatste spulletjes, mijn spullen gaan selecteren die ik mee wil nemen en achter wil laten, Engelse les afronden, en inkopen doen voor mijn reis. Zo is het bijvoorbeeld de bedoeling dat we in een tentje stranden rond gaan trekken, maarja da's lastig zonder tent. Op zoek dus naar tent en matje, mijn fleecedeken kan dienen als slaapzak. Daarvoor, en voor versiersels voor een souvenirtje, gaan we 's middags naar een markt waar vrijwel alleen lokale mensen komen en waar ik echt mijn ogen uit kan kijken. De markt leek echt oneindig en ze verkochten werkelijk alles; nieuwe kleding, tweedehands kleding, souvenirtjes, nieuwe telefoons, gebruikte telefoons, tweedehands knuffels, onderdelen om weet-ik-veel-wat mee te doen, veiligheidshesjes, handdoeken, ga zo maar door. Echt alles wat je je maar kunt bedenken, hadden ze daar. Ik had er uren en uren rond kunnen lopen, maar helaas, om 4 uur begon de Engelse les en moest ik dus gewoon weer thuis zijn. Door het vele rondkijken, vergaten we bijna dat we met een missie gekomen waren; de tent. Dus op het laatste moment zijn we nog op zoek gegaan naar de stand met tenten e.d., waar ik voor nog geen 25 euro een tent en een matje aan heb kunnen schaffen, dat valt mee. Dat is zo'n 5 nachten in de tent slapen in plaats van in een hostel en ik heb het er al uit. Daarna haasten om op tijd bij mijn laatste Engelse les te komen, waarvoor ik eigenlijk nog een taart had willen kopen als afscheid, maar daar had ik geen tijd meer voor. Na 2 uur moest ik dus ook echt afscheid gaan nemen, wat best raar is aangezien ik best veel tijd met dit meisje heb doorgebracht en ondanks dat ik het gister al gezegd had, was ze best verrast dat dit echt de laatste les was. Daarna was het tijd om te gaan koken en nog maar een keer de stad in te gaan op zoek naar spulletjes die ik nog nodig had. Vanmorgen heb ik al een beginnetje gemaakt met mijn kamer opruimen en mijn spulletjes klaarleggen/selecteren, dus het wordt nu echt... Wat leuk, wat heb ik veel zin om door te gaan reizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 112835

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: