Serious business - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Serious business - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Serious business

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

05 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Ik was van plan om mijn Engelse te gaan voorbereiden in een internetcafé, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet zo zag zitten. Ik was dan ook erg blij met mijn eigen geniale ingeving om een basisboek Engels te kopen, onderweg van mijn vrijwilligerswerk naar huis, en ja vanzelfsprekend, aangezien ik geen keuzes kan maken, koop je er dan gelijk 2. Laten we het maar een investering in de toekomst noemen (à 19 sol, nog geen 6 euro).Dat betekent dat ik nu lekker thuis mijn lessen voor kan gaan bereiden en dat ik iets heb wat als basis kan dienen voor wat ik ze wil leren, dus dat ik niet enkel van mijn (geniale en onuitputtelijke) kennis hoef uit te gaan. Win-win dus. En dus, toen iedereen 's avonds ging voetballen, ter vervanging van het eigenlijke voetballen gisteren, ben ik thuisgebleven om mijn les voor te bereiden, daar wilde ik zeker de eerste keer wel uitgebreid de tijd voor nemen om het serieus aan te kunnen pakken. Wel werd ik even vertraagd door een leraar die ineens in ons appartement zat te eten, het was even apart toen ik de deur opendeed en hem ineens zag zitten, maar oke. Hij zat daar zo zielig alleen dus heb ik maar even besloten hem gezelschap te houden en tegelijkertijd hele gesprekken in het Spaans te voeren, ik blijf er namelijk bij dat dat de beste manier is om de taal beter te leren, ondanks dat zijn Engels ook toereikend is. Nadat we een uur hele gesprekken gevoerd hebben over de Lievde ( :) ) en over wat normaal is in Peru en in Nederland met betrekking tot relaties e.d., was het toch wel genoeg voor mij, ik moest toch echt mijn les voor gaan bereiden. Dus het volgende uur hebben we in stilte doorgebracht, totdat ik mijn pareltje van een les af had ;). Ik had bedacht om mezelf uitgebreid in het Engels voor te stellen , waardoor de meiden vast wat basiszinnetjes mee zouden krijgen, dan wat van deze zinnetjes te bespreken, het werkwoord 'to be' even te bekijken samen en dan hen zelf een introductie van zichzelf te laten maken. Een beetje het niveau peilen en daarop inspelen. Ik ben erg benieuwd.

's Avonds had ik afgesproken om met de Franse vrijwilligers van mijn project op stap te gaan, het plan was dat ik ze alle discotheken even zou laten zien, dat kan ik wel :). We begonnen, zoals altijd, bij Mama Africa, waar ik het ondertussen voor elkaar heb door al het personeel begroet te worden, omdat we hier iedere wel een uurtje te vinden zijn. Daarna was het tijd om naar Mythology te gaan, een disco waar wij vrijwel nooit naartoe gaan, maa die vanzelfsprekend wel bij la vuelta hoort. En daar is ons rondje opgehouden.. De jongen zat op zijn telefoon, het meisje en ik stonden samen op de dansvloer. De jongen ging naar de wc en is 3 kwartier weggebleven en vrijwel zodra de jongen terug was, liep het meisje weg en was ik alleen met de jongen die nog steeds alleen naar zijn telefoon keek. Na 5 minuten stormde ook hij weg en was ik alleen over; nu kan ik me gelukkig alleen ook goed vermaken en hoef je je hier niet gauw onzeker te voelen in de disco, dus ik kon gewoon afwachten tot ze terugkwamen. Wel jammer dat ik daar geloof ik meer dan 3 kwartier heb staan wachten, met volgens mij steeds meer mensen om me heen die meer dan genoeg alcohol y otras cosas op hadden en echt gek gingen doen. Dus na een kleine 3 kwartier was ik van plan om weg te gaan, en kwam ik ze op weg naar de uitgang tegen, druk in gesprek. Daarom ben ik nog maar even teruggegaan om ze de kans te gunnen het gesprek af te maken. Na nog een kwartier ongeveer was het toch echt wel klaar voor mij en kon ik ze ook nergens meer vinden, dus stond ik op het punt om weg te gaan toen ik ze weer tegenkwam en ze me uitlegden dat er familieproblemen waren. Valid excuse. Dus zij gingen maar naar huis en ik ben nog even teruggegaan naar mijn stamkroegetje :) en heb er nog een leuke avond van gemaakt met voornamelijk het personeel. Al met al een heel bijzondere maar geslaagde avond..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 112921

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: