Zondag zoodag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Zondag zoodag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Zondag zoodag

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

16 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Jeej, vandaag gaan we eindelijk naar de dierentuin, ik ben erg benieuwd. Eerst redelijk op tijd opstaan met de goede intentie om aan de vertaalopdracht te gaan werken die ik gekregen heb van een vriend van een van de meisjes, jaja misschien bouw ik hier nog wel eens een echt inkomen op. Maar helaas, goede intenties zijn er om niet aan te voldoen, na een ontbijtje ben ik terug in bed gaan liggen, ben ik mijn 3e poging begonnen tot het kijken van 1 aflevering van een serie en ben ik halverwege weer in slaap gevallen. Gelukkig had ik mijn wekker op 2 uur gezet, aangezien ik om half 3 klaar moest zijn, maar ik kon gewoon echt niet opstaan. Dus om 5 voor half 3 ben ik gauw mijn kleren aangeschoten (ik geloof niet eens dat dat een normale Nederlandse zin is, maar ik vind het wel leuk klinken), tanden gepoetst en toen was ik eigenlijk alweer klaar. Douchen is voor na de dierentuin, vanzelfsprekend. Gelukkig bleek mijn huisgenootje tot half 3 te hebben geslapen, totdat ze wakker gemaakt werd en had zij nog een stuk langer nodig om zich klaar te maken, dus heb ik niemand laten wachten. De rit naar de dierentuin (ik geloof dat het ongeveer een half uurtje was), was echt geweldig. Ik heb zoveel dingen gezien en zo gebaald dat ik geen telefoon had om foto's mee te maken en mijn camera op mijn kamer heb laten liggen ter decoratie, zoals altijd. Ten eerste had ik geen idee dat Cusco met alle winkeltjes en drukte en dergelijke nog zover doorliep. Daarna kwam er een landschap dat wel zo mooi was! Superhoge bergen, op een afstand waarvan je zou denken dat je er echt zo bent maar wat altijd tegen zal vallen, wat was het mooi. En het was erg regenachtig die dag, wat niet zo handig is met een buitenuitstapje, maar wel een heel mooi uitzicht oplevert. Dat was echt even genieten in de auto. Voor 5 sol mochten we naar binnen in de dierentuin, dat is, laten we zeggen, ongeveer 1.50 in euro's, wat een prijzen. De dierentuin lag op een hoge berg, dus het bekijken van alle dieren, bestond uit een grote klim. Maar dat hebben we ervoor over natuurlijk. Alleen jammer dat het aan het gieten was van de regen, we hebben na binnenkomst eerst een half uur geschuild onder een afdakje. Met wat onweer erbij, altijd leuk als je omhoog aan het lopen bent op een berg. Nouja, mocht het misgaan, hebben we in ieder geval een leuk einde gehad, toch? Toen het relatief droog was zijn we verder gegaan met onze klim, langs vogels, aapjes, een beer, nog meer aapjes, puma's (ik: 'hé, die is dik', ander: 'Ja, die is zwanger..'), lama's (natuurlijk, die mogen niet ontbreken in dit lamaland), een luiaard, hertachtige dieren, wat vissen (echte zeldzame goudvissen ;) ), een schildpad, etc. Erg leuk, in een uurtje ben je er wel doorheen, als het regent in 2 uurtjes, maar het is het zeker waard. Voor nog eens 5 sol mocht je een luiaard en papegaai vasthouden, waar ik persoonlijk niet zo'n fan van ben aangezien ik me dan op-en-top domme toerist voel en ik niet geloof dat het ook maar enigszins goed kan zijn voor de dieren, maar voor deze keer heb ik maar eens meegedaan.. Jammer alleen dat ik de foto's niet zelf heb, natuurlijk.. En vanaf de top van de berg had je echt een geweldig uitzicht op de weg met aan de andere kant nog meer bergen en echte terrassen (landbouwterrassen, ik geloof dat ze zo heten) en weer die mooie lucht op de achtergrond. Hier heb ik toch maar even anderen gevraagd om foto's voor me te maken. Daarna was het tijd om weer af te dalen, iedereen moe en voldaan, en de bus te pakken richting San Blas, waar we de dag geëindigd zijn in een smokehouse met hamburgers en friet. Daarna ben ik nog met een vriend doorgegaan op zoek naar een toetje, ben ik nog even gaan kletsen bij mijn vriend de uitsmijter van Mama Africa (een grote, brede vent met grijs haar en grijze snor, echt een geweldige kerel) en was het tijd om weer richting huis te gaan. Een heerlijk dagje, ondanks de regen en mijn stinkende handen na die vieze luiaard :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 112919

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: