Een dagje waterhappen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu Een dagje waterhappen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

Een dagje waterhappen

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

22 Oktober 2016 | Peru, Cuzco

Het is zaterdag, tijd dus om wat leuks te doen. Dus met ons vaste groepje hebben we besloten te gaan raften en ziplinen, met een sauna tot de beschikking. Om half 9 moesten we dus verzamelen, en dat is vanzelfsprekend erg moeilijk. Om 10 over 8 ging ik de deur uit om koffie te halen, maarja we zitten in Peru en daar is rond die tijd nog niets open. Dus ben ik met mijn zoektocht en het wachten op de koffie ongeveer een half uur kwijt geweest, waardoor wij sowieso al te laat waren. Ik moest ook nog thuis mijn spulletjes bij elkaar rapen, want ja, wie verwacht er nu een half uur bezig te zijn met koffie halen, en dus kwam ik al zeker een kwartier te laat aanzetten. 'Gelukkig' was ik niet de allerlaatste, we moesten nog wachten op een leraar van de school die mee zou gaan. Die was uiteindelijk zo laat dat we zonder hem zijn gegaan en dat is maar goed ook, want tegen 10 uur belde hij pas of ie nog aan kon sluiten. We moesten zo'n 2 uur in de bus zitten naar het terrein van de organisatie en dat was een leuke rit; allemaal mensen vol energie (ik althans) en geweldig uitzicht, de hele rit. Naast me zat een van de mensen van de organisatie, met een kater, die probeerde te slapen. Arme man, waaarom gaat ie dan ook naast mij zitten, dat werkt natuurlijk niet.
Na 2 uur kwamen we dus aan op het terrein, moesten we gauw omkleden en begon de instructie; wat moet je doen als je in het water valt (wie heeft dat nu nodig), wat betekenen de instructies van de crew, etc. En daarna mochten we toch echt beginnen. In het begin was het water nog erg rustig, maar dat was blijkbaar ook de bedoeling, want we waren nog 'in training', dus die man bleef continu random instructies naar ons roepen, die 9 van de 10 keer niet echt nodig waren in de situatie. Ik denk dat hij zich eerst had aangemeld om commandant in het leger te worden, maar daarvoor niet was aangenomen en toen dacht, laat ik dan maar raftinstructeur worden, waarom ook niet. Uiteindelijk kwamen we dus bij wat wilder water aan en gelijk bij een van de eerste echt wilde stukken, waarbij onze boot bijna omsloeg, lag ik natuurlijk als enige in het water. Wat handig dat we die instructies gehad hadden. Een leuk stukje drijven en 10 happen water verder, werd ik weer binnengetakeld, wat toch ook wel een opluchting was. Van tevoren hadden we al van een hoge rots het water in mogen springen, dus de kou was op zich niet zo'n schok gelukkig. En toen was alles doorweekt en mochten we nog een uurtje doorgaan, op zich geen straf, maar koud was het wel. Na een uurtje of 2 kwamen we dus weer aan op het terrein en mochten we de sauna in. Wat heerlijk, ik heb wel zo'n hekel aan de sauna, maar dit was meer gewoon een lekker warme ruimte en de warmte was toch even nodig om alles weer warm en levend te krijgen :). Na de sauna stond er een lekkere lunch te wachten (quinoasoep en kip met rijst, wat verrassend), die erg in de smaak viel. Daarna gingen we snel de ziplines doen en moesten we snel de bus in om weer een beetje op tijd thuis te komen. In de bus was iedereen redelijk dood, wat leidde tot een een stuk rustigere busrit deze keer. Na het uitje zijn we met zijn allen gezellig naar de smokehouse gegaan, waarna we bij ons appartement iedereen hebben uitgenodigd voor het stappen, inclusief de mensen die we die dag hadden leren kennen. Absoluut een geslaagde dag.

  • 09 November 2016 - 00:31

    Mama :

    Grappig toch zo dicht bij jou en toch nog ver weg om dit te lezen. Dikke kus en knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 112788

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: