voorbereidingen, voorbereidingen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu voorbereidingen, voorbereidingen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sharon Heijden - WaarBenJij.nu

voorbereidingen, voorbereidingen

Door: Sharon van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Sharon

18 November 2016 | Peru, Cuzco

Na een goede nacht slaap, kan ik er weer tegenaan. Jammer dat de douche nog steeds koud is, toch maar even vragen wat er aan de hand kan zijn, grote kans dat het gas op is, waarmee het water verwarmd wordt hier. Alle vieze kleding van de trek, oftewel alle kleding die ik meehad, liggen klaar voor de wasserij en mijn rugzak mag ik verder leeg gaan maken. Langzaamaan begin ik nu toch wel serieus te denken aan vertrekken uit Cusco; Machu Picchu gezien, nog een andere trek gedaan, bijna heel Cusco ondertussen wel gezien, het wordt de hoogste tijd om door te gaan. Tijdens de Salkantaytrek heb ik mijn rugzak een stuk beter leren kennen en serieus, dat maakte het doorreizen voor mij ineens een stuk realistischer. Ook het feit dat ik weet hoe ik mijn teveel aan mijn spullen, zoals alle 100.000 souvenirs, mee kan nemen/ thuis kan krijgen zonder dik 50 euro te moeten betalen om een pakketje te versturen, helpt daaraan mee. Dus tijd om rustig aan plannen te gaan maken. Het liefst zou ik aankomende dinsdag al vertrekken; nog een aantal dagen de tijd om alles voor te bereiden en af te ronden (bijvoorbeeld de Engelse lessen), en daarna gaan, maarja 's zaterdags komt er een aantal goede vrienden terug om nog een weekend samen te feesten, wat de keuze lastig maakt. Ondertussen is het in ieder geval tijd om de laatste souvenirs bij elkaar te gaan zoeken, wat nog een flinke klus is, zoals achteraf bleek. 3 dagen lang ben ik van hot naar her gegaan op zoek naar die dingetjes die écht nog nodig waren, waarna de grote uitdaging kwam om alles in 1 tas te krijgen. Aangezien ik al redelijk snel een paar dagen naar Lima zal gaan tijdens mijn reis, kan ik daar ergens de spulletjes achterlaten en over een maandje weer oppikken, wat het een stuk gemakkelijker maakt allemaal.
's Middags om 5 uur is het weer tijd voor de Engelse les, waar ik het meisje voor mag gaan bereiden op dat iemand anders de lessen overneemt en dat ik wegga. Toch vreemd, het komt allemaal dichtbij zo. Als ik dinsdag vertrek, ga ik van begin af aan samen reizen met een Argentijnse vriend, op naar het strand, de warmte, de zee en al het andere wat ik hier in Cusco niet heb. Richting het noorden gaan we dan, richting Mancora (de partyplek van Peru) en Ecuador, precies een maand zou ik dan hebben om rond te reizen, wat al een stuk beter klinkt dan 3 weken en een dag of 2. Waarschijnlijk wordt het dat en ga ik niet wachten op het ultieme feest van aankomende zaterdag, de kans om rond te reizen in Zuid-Amerika heb ik voor nu maar een keer en die moet ik ten volle gebruiken, lijkt me. Maar alles is nog mogelijk...

  • 02 December 2016 - 08:57

    Bianca Molenaar:

    Leuk om weer van je te horen Sharon!
    Onvergetelijke ervaringen allemaal! Tof!
    Geniet van de laatste weken daar!
    Kus uit Geldrop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 112785

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 31 Juli 2017

Rondreis Colombia

08 September 2016 - 23 December 2016

Vrijwilligerswerk + rondreis Zuid-Amerika

28 April 2015 - 15 Mei 2015

First trip

Landen bezocht: